Kawallah Diabetes Sebelum Terlambat, Vivix Membantu Anda

13:52 0 Comments A+ a-

"Nikmatnya dapat makan macam-macam." Ye, dapat makan itu memang salah satu nikmat yang Allah berikan pada kita, kan. Tapi awas tau...

Apabila kita terlalu banyak makan tanpa kawalan, makan ikut sedap mulut, orang kata. Jaga-jagalah. Cik DM sedang menanti.

Siapa pulak Cik DM tu, KakCah?
Diabetes Mellitus atau kencing manis merupakan penyakit yang muncul secara perlahan, yang terjadi kerana ada gangguan pada sistem metabolisme karbohidrat. Dalam bahasa mudahnya pankreas tidak dapat menghasilkan insulin yang cukup atau tubuh tidak dapat mengubah gula darah menjadi tenaga.

Peranan Vivix


Apa yang KakCah nak kongsikan dalam entri kali ini adalah macam mana Vivix dapat bantu pesakit Diabetes. Vivix, seperti mana yang KakCah dah kongsikan sebelum ni, ada fungsi antioksidan yang tinggi, so fungsi inilah yang melindungi sel-sel badan dari rosak akibat serangan radikal bebas. Kiranya, pengambilan Vivix yang berterusan bukan sahaja dapat repair sel badan, tapi jugak dapat merawat penyakit seperti Diabetes ni secara semulajadi:


  1. Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (metabolic syndrome) secara tidak langsung dapat mengurangkan risiko lebih parah kerosakan gen akibat kencing manis.
  2. Mengawal kepekatan gula dalam darah. Vivix dengan fungsi polifenol yang terdalam dalam anggur muscadine akan melambatkan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi.
  3. Menggalakkan penyembuhan luka dengan segera dan mengelakkan kerosakan mata dengan bantuan kandungan polifenol anthocyanins.
  4. Mencegah pembentukan Protein AGE (advanced glycation end products)

Dari apa yang KakCah baca, termasuklah hasil kajian serta banyak pengalaman mereka yang dah cuba Vivix dan akhirnya penyakit ini dapat dikawal. KakCah sebenarnya takut kalau nanti bunyinya macam over-claim, tetapi niat KakCah adalah untuk bantu anda atau saudara anda yang sedang mengidapi Diabetes ini.

KakCah kongsikan beberapa testimoni pesakit diabetes yang telah sembuh dengan Vivix Shaklee.





Ini adalah ikhtiar mereka yang dah menghidapi diabetes. Mereka cuba demi ayah, ibu, isteri dan anak mereka. Tiada salahnya kita ikhtiar kerana itulah yang terbaik demi masa depan kita.  Yang masih muda, jangan leka sebab diabetes ni tak mengenal usia. Mencegah lebih baik daripada mengubati, kan?


Untuk dapatkan Vivix segera, hubungi KakCah:

Shaklee Independent Distributor Aisyah Che Husin (889836)
FB : Aisyah Che Husin
Phone : 012 984 7704
Email : aisyahchehusin@yahoo.com
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia