Vivix®, Rahsia Alam Semulajadi

19:48 0 Comments A+ a-

Vivix®, satu penemuan Shaklee yang memberi impak hebat kepada mereka yang mementingkan mutu kesihatan. KakCah gelarkannya Permata Merah. Sesuai sangatlah dengan si Vivix® yang berwarna merah pekat umpama sirap ni. Ada juga mereka yang dah amalkan Vivix®, gelarkannya Tonik Ajaib.

Apa itu Vivix®?

Vivix® Botanical Beverage Mix adalah campuran ramuan botani yang tersendiri dari Shaklee. Serba asli tau sebab dihasilkan dari sumber yang tulen dan terbaik. Mengandungi empat bahan utama yang aktif dan kaya dengan polifenol, iaitu Muscadine Grape, Purple Carrot, European Elderberry dan Polygonum Cuspidatum (Japanese Knotweed). Ramuan Vivix juga ada resveratrol yang 10X lebih kuat daripada minuman yang sama jenis sepertinya.

Satu sudu sahaja setiap hari sudah cukup untuk jaga kesihatan dalaman kita.


Jom berkenalan pulak dengan bahan-bahan Vivix.

1. Muscadine Grape

Saiz sebiji Anggur Muscadine ni sama seperti bola golf tau.
Harga sebiji aje boleh mencecah RM100++


  • Dari apa yang KakCah baca, ini adalah satu-satunya anggur yang mempunyai lebih daripada satu kromosom. Maknanya, kandungan polyphenolnya lebih kukuh dan sangat berpotensi pada kesihatan.
  • Kajian juga menunjukkan anggur ini mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria. 
Bergabung pula dengan bahan kedua, iaitu:

2. Purple Carrot
Warna asal lobak adalah ungu dan kuning.
Merupakan tumbuhan liar yang tumbuh di Afghanistan sejak 5000 tahun lalu.

  • Ianya adalah sumber terbaik vitamin A, dan mengandungi phytokimia yang sangat baik untuk kesihatan kita.
  • Lobak ungu ini juga, mengandungi anthocyanins dan asid klorogenik, iaitu antioksidan yang dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kafein yang berlebihan.
  • Berdasarkan kajian mendapati bahawa si cantik ungu ini memberikan kesan pada saluran darah, platelet darah dan lipoprotin yang boleh mengurangkan risiko sakit jantung.
Ada lagi ramuan hebat Vivix ni tau

3. Elderberry
Dipanggil juga sebagai BlackBerry. buah yang mampu mengubati simptom flu.

  • Mengandungi flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat. KakCah percaya dengan yang demikian, ia membantu mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria.
  • Elderberry ni jugak kaya dengan anthocyanin, yang memberi kesan anti-radang, yang mampu mengurangkan rasa sakit sendi atau otot atau demam akibat jangkitan selsema atau influenza.
  • Si hitam manis ni juga mempunyai khasiat yang dapat mengurangkan stres, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.
Wahhh, makin teruja pula KakCah, bila baca kajian dan maklumat tentang Permata Merah, si Vivix ni. Bahan ke empat:

4. Polygonum Cuspidatum
Sejenis pokok peribumi di Asia, Amerika Utara dan Eropah

  • Ekstrak daripada tumbuhan ini mengandungi sumber resveratrol yang terdapat dalam ekstrak kulit dan biji anggur. Bertambah-tambah jumlah resveratrol dalam Vivix, kan?
  • Mempunyai banyak manfaat kesihatan dan dirumuskan khas untuk supplemen anti-penuaan yang banyak digunakan oleh perubatan traditional Cina.
Menurut kajian, angka kematian akibat penyakit di kalangan orang Perancis adalah lebih rendah berikutan tabiat mereka yang gemar minum wain merah. Mereka ni minum wain merah bagi tujuan mendapatkan sumber resveratrol, tapi dalam wain ada alkohol yang boleh bagi kesan yang memudaratkan pada kesihatan jika diambil secara berlebihan. 

Maka, alternatif bagi kita sebagai orang Islam yang menitikberatkan soal halal dalam pemakanan ialah Vivix dari Shaklee yang dah diperakui halal.

Bagaimana Vivix Membantu Kita?

1. Membaiki sel DNA

Dari apa yang KakCah belajar dari kelas yang disediakan oleh team mak shakle, setiap hari, sel yang ada dalam tubuh kita akan rosak akibat pelbagai faktor. Antaranya adalah serangan bakteria, kuman dan virus yang ada dalam persekitaran kita. Daripada udara, asap, air, makanan yang terdedah dan macam-macam lagi. Semua tu adalah mustahil untuk kita kawal sendirian, betul tak? 

Gabungan Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA, terutama telemores kita.


2. Pengawalan Genetik

Begitu jugak daripada faktor kawalan genetik. Pada peringkat tertentu, tubuh kita sukar untuk mengawal perubahan genetik, yang merupakan salah satu faktor terjejasnya kelangsungan umur.

Ramuan Vivix dapat mengaktifkan pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular. Ini sangat memberi impak positif kepada badan kita.

3. Menggalakkan Biogenesis

Ingat lagi tak pada entri KakCah yang sebelum ni. Ayah selalu mengadu cepat penat. Itu adalah disebabkan pengeluaran tenaga yang kian menurun oleh sel-sel. Badan kita sangat memerlukan kilang tenaga (mitochondria). Andai kilang ini terjejas, fungsi sel kita juga turut terjejas.

Vivix dan empat bahan utamanya, dapat menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) untuk meningkatkan fungsi kilang tenaga dalam sel badan kita.

4. Melambatkan Pembentukan protin AGE (Advanced Glycation End products)

Tubuh kita mempunyai protin AGE, iaitu bendasing yang terhasil daripada lebihan gula dan protin. Sekiranya protin ini berlebihan, ia akan mengganggu sel badan kita.

Kandungan 10x resveratrol yang terdapat dalam anggur muscadine dapat membantu melambatkan pembentukan protin AGE.

Vivix juga menolong menjaga dan memelihara:

Kesihatan jantung, otak, sistem imun, sendi, memberikan pelindungan antioksidan, peningkatan tenaga pada tahap yang menyeluruh untuk kesihatan dan kesejahteraan tubuh kita.


Perbezaan Vivix


Shaklee mengguna pakai cara yang eksklusif, demi menjaga ketulenan dan kebaikan ramuan-ramuannya. Malah menurut kajian Landmark, ketulenan resveratrol dalam Vivix adalah yang paling tulen dalam pasaran.


Vivix Mahal?

Ramai yang hantar mesej dan whatsapp pada KakCah bertanyakan harga vivix ni. Bila dah tahu, mereka kata "Mahal." dan terus diam. Sayangnya alahai.

Bukan apa, sebijik anggur muscadine yang sebesar bola golf tu, dianggarkan RM100. Tu baru sebijik. Agak-agaknya, sebotol Vivix, 150ml ada berapa biji anggur muscadine? Bukan itu aje, dengan lobak ungu yang jarang sangat-sangat nak jumpa kat Malaysia, apatah lagi Japanese Knotweed dan Elderberry tu. KakCah tak rasa mahal pada harganya, padahal khasiatnya lagi mahal.

Satu sudu sahaja sudah memadai untuk kesihatan yang menyeluruh.

Tengoklah kos ini pulak:

Anda rasa? Fikir-fikirkan. Jangan tunggu sehingga keadaan kesihatan menjadi parah dan kronik.

Untuk dapatkan Vivix segera, hubungi KakCah:

Shaklee Independent Distributor Aisyah Che Husin (889836)
FB : Aisyah Che Husin
Phone : 012 984 7704
Email : aisyahchehusin@yahoo.com
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia