Diabetes; Perlukah Pengambilan Vitamin C?

19:42 2 Comments A+ a-

Assalamualaikum w.r.t.
Hi blog reader aisyahchehusin.blogspot.com.

Selalu tak baca topik hangat antara diabetes dan vitamin c ni? KakCah percaya, mesti kalian pon pernah terbaca di mana-mana media sosial, "Pesakit Diabetes & pesakit buah pinggang, jangan makan supplements!" Betul tak?

Ya, betul. Ada banyak jenis supplements di luar sana. Memang kena hati-hati dan memilih yang terbaik. Wajib! Sebab badan dah taksihat tu, setiap apa yang masuk dalam badan, memang kena pantau betul-betul. Sama laa juga dengan supplements ni. Jangan suka-suka sahaja ambil sebarangan supplements, yang kalian taktahu isi kandungannya.

Berbalik kepada topik, KakCah ada baca di fb seorang Doktor. Dr Norman Norawi. Bukan calang-calang orang. Selalu juga dicabar ilmunya. Ok, Dr Norman Norawi ada kongsikan bacaan yang dia dapat dari kajian atau research. Bahawa, mereka yang ada diabetes ni digalakkan untuk amalkan Vitamin C. Ye, betul. Amat digalakkan untuk makan Vitamin C, kerana Vitamin C dapat membantu mengawal paras glukosa dan mencegah komplikasi diabetes.

Kata Dr Norman lagi.. (jom kita baca sama-sama)


Dan sambungannya


Jadi bagi KakCah, selagi mana kita tahu apa yang masuk dalam badan kita, guna secara sederhana & amalkan selalu, itu adalah yang terbaik untuk kekal sihat. Bukan bermaksud, bila dah makan vitamin atau supplements ni, kalian terus tolak ubat. Ubat untuk merawat penyakit, sedangkan vitamin adalah tambahan untuk melengkapkan nutrisi dalam badan.

Kalau nak tau apa kelebihan Vitamin C oleh Shaklee, boleh baca pada entri KakCah yang ini ⤵️

Apa istimewanya Vitamin C Shaklee nie?

Hubungi KakCah di:
PM / whatsapp :


fb : SID TANJUNG TOKONG 012-984 7704

2 comments

Write comments
4 July 2019 at 20:33 delete

Istimewakan vitaC, Dayang pun amal vitC tiap hari

Reply
avatar
AimieSuyat
AUTHOR
5 July 2019 at 03:39 delete

Nice sharing 🙂

Reply
avatar