Skincare Organic untuk Kulit Sihat Remaja; Penjagaan Awal untuk Kekal Cantik

12:04 0 Comments A+ a-

Nak kulit cantik macam artis Korea?!

Pesan KakCah, kenalah jaga dari awal. Bak kata pakcik KakCah di New Castle (bacanya Kota Bharu, ye adik-adik), prevention is better than cure. 

Sebab apa? Kerana, bila bertambahnya usia kita, mesti akan ada perubahan pada kulit wajah. Makanya, jika adik-adik tak rawat dengan betul waktu muda, nanti nampak lebih tua dari usia sebenar. Itu antara sebabnya kenapa wanita perlu jaga kulit wajah sejak usia 20an. Penjagaan awal juga dapat membantu kulit kita jangka sentiasa cantik dan kekal awet muda biarpun dan masuk usia 40/50an. Nak ke nak?

Let me tell you the secret.

Pada usia 20an ni, apa yang perlu kita utamakan adalah prevention (menghindarkan). Menurut pakar kulit Dr Marina Peredo, seorang profesor klinikal dari Jabatan Dermatologi di Hospital Mount Sinai New York, jerawat memang menjadi masalah terbesar mereka dalam usia ini. Adalah penting untuk mengikut habit yang baik di saat usia ni kerana ia akan memberi kesan langsung di kemudian hari.

So, apa yang adik-adik perlukan menurut Dr Maria adalah sunblock iaitu salah satu produk terpenting di usia 20an. Selain itu produk yang mengandungi antioksida juga penting. Gunakan pelembap yang mengandungi vitamin C dan E.

Saranan regim penjagaan wajah:
Pencuci, serum (optional), pelembap dengan antioksida, pelindung matahari

Tapi ingat!
Kesalahan terbesar adalah tak menanggalkan solekan sebelum tidur! Jika adik-adik terlalu penat atau sibuk sekurang-kurangnya gunakan makeup removing wipes.

We go to the next step.

Pada usia 30an pula, keutamaan kita (since KakCah dalam peringkat usia ni 😊) adalah mencari produk yang sesuai. Kerana tanda-tanda penuaan telah bermula di usia 30an.

“Apa yang anda lakukan pada kulit di usia 20an samada baik mahupun buruk akan mula menunjukkan kesan. Garisan-garisan halus di mata, bintik hitam dan pigmentasi mula mendapat tempat” kata Dr Maria

Apa yang perlu kita lakukan adalah menambah retinol dalam rutin harian. Retinol ialah sejenis vitamin A yang membantu kulit menghasilkan kolagen, pengelupasan kulit dan sel kulit yang baru. Ia juga membantu meratakan rona kulit.

Saranan regim penjagaan wajah:
Pencuci, retinol, krim mata, pelembap dengan antioksida, pelindung matahari

Chop!!!
Jangan tertipu dengan lambakan produk di pasaran. Tak semua produk sesuai dengan kita. Banyak kes yang kita baca tentang ramai wanita menggunakan produk yang salah. Ada yang beli produk mahal tapi tak tahu apa kandungan produk tu.

Sebab tu KakCah jarang bercerita tentang produk penjagaan kulit wajah ni SEHINGGALAH KakCah jumpa Youth Starter Set by Shaklee. Apa yang Dr. Maria sarankan semua ada dalam Starter Set Youth ni.

Apa yang lagi penting, skincare Youth adalah 100% bersumberkan tumbuh-tumbuhan. Sebab tu ia disebut 100% vegan. Dan terselamat dari lebih 1500 bahan kimia berbahaya.

5 Kandungan Bahan Utama Skincare Youth Shaklee

♥️Muscadine Grape
•melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin.

♥️Lotus Japonicus
•mengaktifkan protein Youth yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin.

♥️Apple Stem Cell Extract
•mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit untuk kulit kelihatan lebih muda. Ia juga mengekalkan serta memperbaiki tisu kulit supaya kulit kelihatan lebih berseri dan lembut, lebih lama .

♥️Schisandra Chinesis Fruit Extract
•herba ini digunakan di China, Jepun dan Korea.

♥️Vital Repair+ Complex
•vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

Apa SPECIAL nya YOUTH?

Melalui kajian 8 tahun sebelum dikeluarkan. 8TAHUN. Dan ujian klinikal dibuat oleh pakar kulit dan pakar mata nak membuktikan keberkesanan dan selamatnya produk Youth. Dan ada patent. Dan keberkesanan dan selamat sesuatu produk selalunya dilakukan ke atas pengguna semata tanpa melibatkan ujian di makmal. Berapa banyak dannnnnn laaa
Tolonglah jangan pilih produk timbang ye adik-adik.

Satu hal lagi KakCah nak ingatkan, walaupun ada produk yang mengaku produknya organik, tak semestinya produk tu tak menggunakan bahan kimia berbahaya.

Inshaa allah, Youth berbaloi setiap sen yang dibelanjakan. Tahan lama jugak tau. Dah takde GST sekarang, lagi murah! Grab cepat-cepat ye!
Cantik seawal 18hari dengan penggunaan Youth yang consistent 

Lebih cantik tanpa perubahan drastik atau putih macam mayat! 
Youth juga sesuai untuk pengguna lelaki.

Kalau berminat dengan Youth, KakCah boleh berikan info lanjut. Klik link wasap KakCah di SINI.

Shaklee Independent Distributor
Aisyah Che Husin (889836)
FB : Pengedar Shaklee Tasek Gelugor 012-984 7704
Phone : 012 984 7704
Email : aisyahchehusin@yahoo.com
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia
Delivery Tasek Gelugor, Bertam, Lunas, Kulim