Memulihara Kulit Sihat di Usia 30an, Tanpa Racun Kosmetik

14:45 0 Comments A+ a-

Kenapa kita perlukan skincare atau produk penjagaan kulit wajah?
Kan ke lapisan kulit mati tu nanti akan berganti jugak dengan yang baru?

Ok, firstly KakCah ceritakan dulu pasal skin turnover/renew. Skin turnover cycle ini adalah keupayaan semulajadi tubuh badan kita untuk menghasilkan lapisan sel kulit yang baru untuk menggantikan lapisan yang lama. Jadi semua manusia akan alami skin turnover, yang lama akan bertukar yang baru.

Macam dalam table ni,
(korang dalam kategori mana?)

Pernah terfikir tak, kenapa kulit baby cantik gebu sangat? So, dari table tu kita boleh fahamkan, bahawa kitaran sel kulit baby 'renew' dengan cepat. Orang yang lebih berumur pula lambat kerana blood circulation/bekalan oksigen ke kulit dan nutrisi makin berkurang. Itulah sebab kulit muka nampak kusam dan tak bermaya.
Sampai bila kita nak berselindung di sebalik makeup semata-mata? 

Skin regeneration adalah berbeza dan menjadi sangat lambat ikut faktor umur. Fahamkan setakat tu. Sekarang KakCah nak tanya lagi.

Jika epidermis diperbaharui setiap 30 hari, kenapa kulit baru kita tak cantik dan sempurna setiap bulan? Kenapa habis semua jeragat, jerawat, kulit berminyak, kulit kering duk ikut sekali? 🤔

Sebab setiap proses tu tak sama bagi setiap sel kulit kita. Nampak luaran memang laa sekata je, tapi dalam kulit tu, ada beribu sel. Bila kata setiap hari ada sel kulit yang baru tapi ada juga yang mati. Banyak punca kenapa sel kulit boleh mati ni.

Tapi dalam pada kita duk fikirkan puncanya semata-mata, kenapa tidak kita fikirkan bagaimana nak bantu pemulihan sel ini?

Pertamanya, kena selalu cuci muka dengan betul. Kalau yang jenis suka makeup, make sure remove all the makeup before sleep.
Keduanya, pakai pelembab siang dan malam. KakCah pulak suka pakai serum sebelum tidur.
Ketiga, pakai sunblock setiap hari sebelum keluar rumah. Ini rahsia orang Korea jaga kulit. Bukan pakai time nak gi pantai je.
Keempat, minum air yang cukup dan makan vitamin lengkap.
Ini sebabnya kenapa kita oerlukan produk penjagaan kulit muka
Ok, bab skincare atau produk penjagaan kulit ni pon, kita kena study jugak. Kena pilih yang terbaik agar kulit kita sihat, segar dan cantik sokmo. Kesian tau kat kulit, dah jaga wajah kita, tapi kita plak gi bubuh anasir-anasir jahat kat dia.

Satu set yang KakYah yakin selamat, organik dan berkesan adalah Youth by Shaklee.

Kenapa KakCah pilih yang ini?
✔ 100% natural - bebas dari bahan kimia BERBAHAYA
✔ 100 vegan - DIESKTRAK daripada tumbuhan semula jadi
✔ Tidak menyebabkan ALLERGIC REACTION
✔ Tidak MENYUMBATKAN liang pori
✔ Tidak diuji ke atas haiwan - CRUELTY FREE
✔ Tidak MEMEDIHKAN mata
✔ Terbukti berkesan dan sesuai untuk SEMUA jenis kulit
✔ Sesuai untuk lelaki dan perempuan
✔ Terbukti mampu menjadikan kulit kelihatan lebih muda dari usia sebenar - A DECADE YOUNGER!
✔ Kesan seawal 7 hari
✔ Bebas GLUTEN

Dalam masa 14hari, dah nampak perbezaan. Tidak terlampau drastik, tetapi kulit jadi lebih elok, lembut dan semakin sihat. 

PALING PENTING, korang tolonglah pilih produk penjagaan kulit yang organik dan takde bahan kimia berbahaya. Tipulah kalau kata takde bahan kimia langsung tu. Beras campur air buat tepek tu pon jadi hasil kimia jugak. Tapi pilihlah yang betul. Bukan yang main campur je, kira kilo dan timbang ni. Pilih yang dah diuji secara klinikal, ada bukti bahawa produk tu selamat. KakCah bagitau ni sebab sayangkan semua kawan yang baca blog KakCah. Nanti kulit makin bermasalah, anda jadi rendah diri, x confident, mulalah sebak sorang xde kawan. Ni kawan dah pesan ni, take note ok.

Kalau berminat dengan Youth, KakCah boleh berikan info lanjut. Klik link wasap KakCah di SINI.

Shaklee Independent Distributor
Aisyah Che Husin (889836)
FB : Pengedar Shaklee Tasek Gelugor 012-984 7704
Phone : 012 984 7704
Email : aisyahchehusin@yahoo.com
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia
Delivery Tasek Gelugor, Bertam, Lunas, Kulim