Tetap Cantik dan Anggun di Usia 50an

15:49 0 Comments A+ a-

Assalamualaikum semua. Salam penuh hormat buat yang sentiasa follow my blog.

Siapa antara follower blog ni yang dah berusia 50tahun dan ke atas? 💖

Siapa antara pembaca blog ni yang ada ibu berusia 50tahun dan ke atas? 💖

Jangan runsing, itu cuma nombor sahaja. Sudah pasti jiwa dan badan kita masih muda, betul tak? Cah pon dah berusia 30an, tapi jiwa rasa belasan je. Hihi. Apa pon yang penting kena happy. Takmau stress, takmau sedih, takmau makan hati.

Boleh ke kita tetap nampak cantik dan anggun walaupon usia makin bertambah?


Boleh, kena jaga pemakanan, jaga berat badan, sentiasa aktif, minum air secukupnya, ambil supplements seperti Vivix, SERTA GUNAKAN PRODUK PENJAGAAN WAJAH yang selamat dan berkesan.



Orang selalu cakap nanti badan dah tua, berat badan meningkat, kulit kering, muka sembap, rambut rapuh dan gugur, kerap letih, mengantuk, pergerakan dan tindak balas menjadi perlahan. Itu antara simptom yang kita selalu anggap sebagai perkara semulajadi dalam proses penuaan, terutama bagi wanita yang memasuki era 40-an. Tak! Salah anggapan tu. Kenapa Cah cakap macam tu?

Sebab ada je mereka kat luar sana yang dah masuk usia 40an, 50an dan 60an tetapi masih aktif, tetap cantik. Contohnya papa Cah. 😍

Jadi, bagaimana cara supaya wajah kita kekal anggun dan cantik?

Salah satu caranya adalah dengan menggunakan PRODUK PENJAGAAN WAJAH yang intensive. 

Meh, Cah ceritakan tentang YOUTH by Shaklee. 
Youth Intensive Set

Kunci utama untuk kulit yang kelihatan lebih muda berseri adalah dengan pembaharuan sel. Semakin meningkat usia kulit kita, ia akan mula kurang menghasilkan kolagen dan elastin. Lama-kelamaan ia akan mula kelihatan kusam. Memang banyak produk kecantikan di pasaran akan fokus kepada permukaan kulit. Tapi dengan Youth, ia memelihara hingga ke tahap sel.

Ini satu kejayaan bagi Shaklee tau. Dan bukan itu je, ia merupakan satu pencapaian tanpa perlu menjejaskan keselamatan bahan-bahan yang digunakan Shaklee dalam YOUTH.

Satu Dekad Penuaan Berjaya Dipadamkan


Shaklee telah bekerjasama dengan pakar kulit bertaraf dunia untuk membangunkan Indeks Umur Kulit dan membuat langkah untuk mengira usia kulit peserta ujikaji. Indeks ini melihat faktor-faktor seperti:

  • kedutan muka (wrinkles)
  • saiz liang-liang pori (pores)
  • tona kulit (skin tone)
  • keanjalan kulit (firmness)
  • tekstur kulit (skin texture)
  • hiper pigmentasi (hyper pigmentation)
  • keserian wajah (radiance)
  • kendur (sagging)
Dan bila Shaklee aplikasikan Skin Age Index ke atas peserta ujikaji tu, dengan melihat kulit mereka sebelum dan selepas menggunakan Shaklee YOUTH, Shaklee mendapati bahawa 100% peserta secara klinikalnya mempunyai kulit yang lebih muda selepas menggunakan Shaklee YOUTH.


Ini Ibu kepada founder IReach iaitu Master Lyna. 

Nampakkan hasilnya?

Sebab itu, bagi pendapat Cah sendiri, Youth Intensive Set ni patut dimiliki oleh semua wanita tak kira peringkat umur. Sebab Cah suka tengok senyuman manis dan menawan pada wajah ibu-ibu yang Cah hormati, tanpa perlu pikirkan kulit kusam. Macam Allahyarhamah Mama Cah, sentiasa senyum "kemewek". 

Apa kata hadiahkan Youth by Shaklee ni buat ibu/kakak/saudara kita yang dah sekian lamanya berjasa pada anda? Ibu dah susah payah jaga kita pantang, apa salahnya hadiahkan ibu set skincare. 

Kalau berminat dengan Youth, Cah boleh berikan info lanjut. Klik link wasap Cah di SINI.

Shaklee Independent Distributor
Aisyah Che Husin (889836)
FB : Pengedar Shaklee Tasek Gelugor 012-984 7704 
Phone : 012 984 7704
Email : aisyahchehusin@yahoo.com
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia
Delivery Tasek Gelugor, Bertam, Lunas, Kulim