Sistem Imun Lemah? Kerap Demam, Batuk, Selsema.

10:00 0 Comments A+ a-

Assalamualaikum semua, KakCah ada soalan penting buat kalian..


Penting ke untuk kita tingkatkan imun badan?

Bukan ke sistem imun ni dah ada dalam diri kita sejak lahir?

Kenapa kita kena tingkatkan imun badan pulak?

******
Haa, macam mana tu?

Ya, sememangnya kita perlu jaga dan kena pastikan sistem imun kita berada pada tahap terbaik. Dan bukan manusia je ada sistem imun ni, binatang dan tumbuh-tumbuhan pun ada untuk melindung diri dari serangan musuh.

Back to basics, apa itu sistem imun? KakCah bagi gambaran secara teknikalnya ye. Sistem kekebalan tubuh ni adalah sebuah sistem yang terdiri dari jaringan organ tubuh, tisu dan sel yang melindungi tubuh dari musuh seperti bakteria, kuman, virus parasit dan mikro-organisma lain. Boleh faham?

Apa jadi bila imun badan lemah?

Bila sistem ketahanan tubuh tidak berfungsi baik, penyakit akan muncul. Itu yang menyebabkan badan kita lemah.

Kenapa sistem imun jadi lemah?

Faktornya pelbagai. Antaranya persekitaran bumi kita ni dah semakin tercemar. Ada macam-macam bakteria. Tambah pulak dengan cara hidup kita, makan tak jaga dan tak menentu. Kerja sampai lewat malam kadang tak tidur langsung, betul tak? Bersenam jauh sekali. So, semua tu mempengaruhi sistem badan kita.

Jadi bagaimana untuk kita kembalikan dan meningkatkan imun badan kita ke tahap yang optima?

Yang pertamanya, pemakanan haruslah sihat dan seimbang. Amalkan Suku-Suku-Separuh. Bukan itu je, gaya hidup juga perlu sihat. Kerja, kerja jugak. Tapi kena hadkan waktu kerja ikut kesesuaian. Paling penting, kalau ada yang merokok, tolong laa berhenti.  Kalau tak boleh berhenti secara mendadak, mulakan dengan elakkan merokok depan orang ramai.

Dan ambil SUPPLEMENT!

Shaklee ada menyediakan pelbagai produk kesihatan yang boleh diambil dalam membantu kita meningkatkan imun badan kita mengikut bajet kita sendiri. KakCah cadangkan Vivix. Vivix akan bantu sel dalam badan kita untuk melawan virus, bakteria, sel jahat even sel kanser dalam badan kita. Dalam masa yang sama Vivix bantu untuk menguatkan lagi sel hidup yang sedia ada. Semakin cepat kita amik Vivix, semakin cepat pemulihan sel berlaku.



Ingin mulakan dengan TwinPack? TwinPack sangat bagus untuk kalian jimat lebih banyak. Beli TwinPack, bukan setakat dapat 2botol Vivix, tapi dapat keahlian percuma, dapat cashback lagi, boleh kongsi dengan family supaya semua sihat.


Kalau kalian berminat, nak tahu lebih lanjut pasal TwinPack, hubungi je KakCah. Boleh wasap/sms/messenger 012-984 7704.

Atau tekan link ini.

Shaklee Independent Distributor 
Aisyah Che Husin (889836)
FB : Aisyah Che Husin
Phone : 012 984 7704
Email : aisyahchehusin@yahoo.com
Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia
Delivery Tasek Gelugor, Bertam, Lunas, Kulim