Radang Sendi, Rawat Sebelum Terlewat

21:10 0 Comments A+ a-

Macam kelaziman biasa, bangun jam5pagi. Tapi hari tu, asing sekali. Lain sangat dari kebiasaan. Tiba-tiba tangan yang biasanya gagah, tak mampu nak butangkan baju. Tak upaya nak pulas tombol pintu. Tak daya nak pegang sudu untuk makan.

***
Situasi di atas ni, boleh berlaku akibat keradangan. Salah satunya, radang sendi.
***

Bayangkan selama ini kita boleh melakukan segala-galanya dengan sendiri, dan tiba-tiba kita terpaksa bergantung kepada orang lain. Hanya untuk melakukan perkara yang kita anggap terlalu kecil dan remehtemeh.

***
Keradangan ni, boleh KakCah umpamakan sebagai pembunuh senyap. Dan boleh jadi punca utama kepada masalah2 lain seperti obesiti, diabetes, Serangan Jantung(stroke) dan juga tekanan.

—————————

Apa yang kita boleh buat untuk mengelakkan diri kita & orang yg kita sayang dari mendapat keradangan ini?

Jaga pemakanan. Kerapkan bersenam. Dan tambahkan menu anti-radang dalam diet harian kita.

ASID LEMAK OMEGA-3 ada fungsi anti-inflammation atau anti-radang ni. Semua orang tahu terdapat omega-3 ada dalam minyak ikan.

Dan OMEGAGUARD Shaklee lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 yang badan kita perlukan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA.

Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak jenis ni, yang sangat penting untuk proses metabolisme. Jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan supplement.