Kita Tak Perlu Makanan Tambahan

20:20 0 Comments A+ a-

"KakCah, dah makan supplement Shaklee ni, takyah makan sayur lah,kan?"

E'eh, ada pulak fikir gitu. Bukan gitu, sayang oii. Supplement ni makanan tambahan. Mencukupkan apa yang takcukup. Contohnya, makan sayur, tahu ke kita banyak mana portion yang cukup setiap hari?

"Kalau macam tu, takperlu lah makan supplement atau vitamin. Sebab hari-hari saya makan sayur&buah-buahan."

Boleh, pilihan masing-masing, kan? Tapi tahu tak sebenarnya kita ni dah terdedah dengan bahaya racun serangga atau kulat. Tanpa sedar jugak kita dah makan sayur-sayuran yang ada racun serangga dan kulat hampir setiap hari jika tak diurus dengan betul sayuran yang kita beli tu.

Semburan racun kulat atau serangga ni sepatutnya dihentikan 14hari sebelum hasil dituai. Tapi, macam mana kita nak tau petani ikut tak ikut cara yang betul? Kecuali kalau kita berjiran dengan petani tu.

Yang KakCah selalu amati, sayuran yang kurang disembur racun serangga adalah kurang cantik. Ok, kita boleh elakkan makan sayuran yang mengandungi racun serangga atau kulat. Semuanya terletak pada tangan kita sendiri masa beli sayuran di pasar dan cara urus sayuran sebelum memasak. Kalau mampu, beli yang organik.

Dan kalau anda adalah ibu yang sibuk seharian bekerja, jarang-jarang dapat masak di rumah, maka belilah supplement untuk pastikan anda dan keluarga anda dapat nutrients yang sepatutnya. Pastikan pilih yang berkesan, selamat dan semulajadi.

KakCah
012 984 7704