Manfaat Omega Guard, Minyak Ikan yang Penuh Khasiat

21:52 0 Comments A+ a-

KENAPA ANDA PERLUKAN OMEGA GUARD?

Selalunya Omega-3 (komponen asid lemak omega dalam Omega Guard) dikaitkan dengan perkembangan minda kanak-kanak, kan? Sebab tu lah, KakCah bekalkan OmegaGuard untuk Husna dan Hasya.

Tapi sebenarnya Omega Guard sangat banyak fungsinya, terutama buat ibu-ibu yang superbizi. Jom baca sama-sama!

1.Meningkatkan fungsi GREY MATTER.
Grey matter adalah komponen otak yang utama, fungsinya menghantar signal kepada saraf-saraf yang lain. Peranannya sangat penting dalam peningkatan tisu otak di bahagian KEGEMBIRAAN. 

Jadi kalau asyik sedih-sedih, sila amalkan Omega Guard ye!

2. Mengatasi masalah kurang serum omega-3.
Dalam satu kajian yang diterbitkan oleh Neuroendocrinol Letter menunjukkan bahawa masalah disiplin, ketidakjujuran, malah kecenderungan nak buat benda tak elok berkaitan dengan kekurangan serum Omega-3 dalam otak.

Tue dia, KakCah tak kata. Maka, kalau SUKAR NAK MENDISIPLINKAN DIRI, amalkanlah Omega Guard ye. Terutama kalau bitamin M dah terlebih.

3. Elak tekanan perasaan.
Jurnal Biology Pshyciatry menerbitkan satu kajian bahawa orang yang mengalami tekanan perasaan mengalami kekurangan omega-3 dalam otak.

Jadi kalau asyik STRESS pon kena sentiasa amalkan Omega Guard bersama B Complex.

4. Menajamkan minda dan lebih fokus.

Dan ada banyak lagi kajian yang telah membuktikan kekurangan Omega 3 berkaitan dengan masalah susah nak ingat terutama perkara-perkara yang dipelajari.

Jadi kalau nak cepat tangkap & cepat ingat, amalkan Omega Guard, ok.

Dan agar happy selalu, Omega Guard mesti diambil setiap hari!

Encik Suami, pastikan kalian borong untuk diri sendiri dan isteri tercinta. Sebotol boleh guna sebulan tau kalo amik ikut dos. Tapi kalu berkongsi satu keluarga, kenalah beli lebih. Untuk mak ayah jangan lupa. Penyakit nyanyuk pun dikaitkan dgn kekurangan Omega-3 tau. Pakat-pakat kita jaga ahli keluarga kita.

Dan kalau kalian nak tau, mereka yang mengalami masalah mental macam perasaan agresif, suka buat jenayah, pedophilia semua tu ada kaitan dengan kekurangan Omega-3. 

Jangan lupa, dalam alQuran pun ada sebut tentang makan ikan kan. InsyaAllah, KakCah akan share banyak lagi info tentang Omega Guard agar semua orang amalkan. Bukan untuk ibu mengandung, kanak-kanak, atau orang yang ada masalah kesihatan je tau. Semua pon boleh dan kena amik. Bila semua amalkan dan happy, barulah masyarakat kita jadi lebih aman dan harmoni kan 😊

**kesemua fakta di atas back up by studies, bukan cakap-cakap kosong atau assumption je.