Ostematrix, Supplemen Kalsium yang Bermanfaat untuk Kesihatan Tulang dan Sistem Saraf

23:13 0 Comments A+ a-

16 Ramadhan 1438

KakCah baru sampai dari kampong. Alhamdulillah, dapat jugak berpuasa dan berbuka sama-sama dengan keluarga terutamanya Papa. Sepanjang minggu di kampong, sempat jugak masakkan lauk kegemaran Papa. Semoga Allah pelihara Papa KakCah, amin Ya Robb.

Hari ni, KakCah nak share tentang Ostematrix Shaklee.

Ostematrix Shaklee adalah supplement Kalsium bagi mereka yang ingin melindungi tulang supaya menjadi kuat. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral yang mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Bagi KakCah, Ostematrix ada rumusan yang terbaik untuk membantu menguatkan tulang-tulang kita.

Kenapa ye, kita perlukan Kalsium ni? Apa kepentingan Kalsium?

Ok, begini… Kalsium ada macam-macam fungsi untuk tubuh badan manusia. Bukan untuk kesihatan tulang semata-mata. Sebab tu, kalsium ni sangat penting buat kita. Antara fungsi Kalsium yang utama adalah untuk pengawalaturan sistem badan kita:
1.       Membantu mengekalkan tekanan darah manusia.
Usia kita makin bertambah dan apabila semakin berusia, kandungan kalsium dalam badan juga mula berkurang sebab hari-hari kita gunapakai. Bila dah berkurangan secara mendadak, contohnya disebabkan merokok ataupon sebab minum alcohol, kalsium tambahan perlu diambil untuk tingkatkan kembali kandungan kalsium dalam darah kita supaya kembali pada keadaan yang sepatutnya.
Kalau kalsium makin kurang secara berterusan, boleh mengakibatkan pereputan tulang dan mungkin juga boleh menyebabkan Osteoporosis. Tapi kandungan kalsium juga tidak boleh terlalu tinggi sebab mendapannya  dalam tisu-tisu badan boleh menyebabkan kerosakan organ-organ dalaman badan.

2.       Membantu mengawal aturan dan fungsi sel sitosol manusia.
Kandungan kalsium paling tinggi dalam sitosol sel badan manusia. Sifatnya adalah sebagai pembawa mesej untuk sesuatu tindakbalas. Cuba bayangkan kalau kita kekurangan kalsium? Macam mana tindakbalas dapat berlaku dengan pantas dan tuntas?

3.       Membantu pergerakan otot-otot manusia.
Pergerakan otot, sendi, tulang-temulang kita juga disebabkan oleh kehadiran kalsium. Ia akan melekat kepada komponen dalam sel-sel otot dan merangsang gerakan untuk berlaku.

4.       Membantu proses persenyawaan yang lebih baik lagi.
Sewaktu persenyawaan, sperma akan membebaskan nukleusnya, untuk percantuman dengan ovum atau telur. Kemudian, dinding ovum akan tertutup semula bagi mengelakkan sperma-sperma lain masuk dan berasak-asak. Kalsium akan bantu merembeskan sejenis bahan dalam telur atau ovum dan membina jaringan di dinding ovum tadi.

Itu baru Kalsium. Ini pula tentang kepentingan Magnesium.

Magnesium adalah ion positif nombor 2 yang penting dalam tubuh kita. Ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Magnesium membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus. Magnesium ni penting jugak untuk mereka yang ada masalah fluktuasi glukos.

Selain Kalsium dan Magnesium, Ostematrix juga mengandungi Vitamin D.

Vitamin D, selain daripada dapat kita peroleh dari cahaya matahari melalui kulit, juga boleh diperolehi melalui pemakanan. Bila kita ambil kalsium tambahan, ginjal kita akan aktifkan Vitamin D supaya dapat merangsang penyerapan kalsium yang lebih baik dalam usus. Vegetarian, mereka yang kurang terdedah pada cahaya matahari, individu melebihi 55tahun, wanita hamil dan kanak-kanak adalah mereka yang disyorkan untuk ambil supplement Vitamin D.

Nutrient-nutrient ini, perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan yang lebih baik dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kerana itu ia digelar OsteMatrix.

Tanda-tanda anda memerlukan Ostematrix:
·         Mudah mengalami kekejangan otot atau sesemut.
·         Sukar tidur (Insomnia)
·         Usus lemah dan sering sembelit
·         Sakit pinggang dan kaki
·         Cepat naik angin dan mudah terkejut
·         Luka susah sembuh, darah lambat beku
·         Masalah sakit sendi
·         Kadar metabolism yang rendah
·         Risiko penyakit tekanan darah tinggi
·         Lemah, tidak berdaya dan cepat letih
·         Rambut gugur bagi ibu-ibu selepas bersalin
·         Bayi dalam kandungan kecil tidak mengikut perkembangan tumbesaran sepatutnya
·         Susah nak minum susu.

Bagaimana memilih kalsium premium?
ü  Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium
ü  Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk elak keracunan plumbum
ü  Elakkan mineral cheated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam penyerapan mineral


Sekiranya berminat untuk membeli Ostematrix, sila WA KakCah 012.984.7704. Boleh juga ke facebook KakCah.