Meniti Hari Tua dengan Lebih Sihat bersama Vivix

19:57 0 Comments A+ a-

Bila usia makin meningkat ni, fungsi badan dah tak sama macam muda remaja dulu. Kalau selalu batuk tiga hari pastu pulih sendiri. Tapi bila dah tiga minggu batuk, masih nak tunggu baik sendiri ke? KakCah nasihatkan segeralah check dengan doktor. Jangan dibiarkan melarat.

Bukan sel badan je berubah bila usia meningkat, sel otak juga berubah. Dan banyak faktor yang mempengaruhi perubahan tu. Tu yang selalu lupa, takleh nak fokus dan emosi pon tak stabil. Asyik nak marah je ye?


Itu antara tanda-tanda berlakunya neurodegeneration, proses di mana kehilangan yang progresif struktur atau fungsi neuron, termasuk kematian neuron. Kalau dibiarkan boleh menyebabkan dementia atau nyanyuk.

Ok, itu kita kata berlaku pada diri kita. Agak-agaknya kita boleh selami tak apa yang mak atau ayah kita rasa?

Makanya usahlah biar mak ayah kita berasa sunyi dan susah hati. Andai tinggal berjauhan sekali pon, sentiasalah luangkan masa untuk call mereka, sekadar sembang kosong pon takpe. Kalau mak ayah suka berkebun atau bela ayam lembu, support hobi mereka tu. Biar mereka sentiasa sibuk dengan aktiviti yang mereka suka, asalkan tidak memudaratkan dan memenatkan fizikal mereka.

Selain tu, bekalkan juga supplement yang ada resveratrol. Kenapa resveratrol? Sebab ada kajian telah membuktikan bahawa resveratrol membantu memelihara sel kita.

Vivix membantu? Ya, vivix ada kandungan resveratrol dan polifenol yang tinggi bagi membantu pulihkan sel badan kita.

Ok, KakCah takpaksa pon kalian beli. Kakcah cuma kongsikan ilmu yang KakCah dapat dari kelas Shaklee dan pembacaan. Terpulang pada poket kalian. Eh!

KakCah
012 984 7704